Thursday, July 14, 2011

Korki w google maps

Wczoraj odkryłem, że Google udostępnił korki na żywo oraz historyczne. Póki co danych jest mało, ale myślę sobie, że google to zrobi dobrze - wszak mają doświadczenie.
Z drugiej strony, jak zauważył dzisiaj mój pracowy kolega Arek, mamy specyficzną sytuację w Polce i google wcale nie musi być liderem. Jest jeszcze targeo z bardzo dobrymi danymi i oni tworzą swój system w oparciu o dane mobilne (z pojazdów i użytkowników). Takie dane też google kupuje od polskich dostawców, ale podejrzewam, że google na zachodzie mocno się opiera o dane z kamer i pętli indukcyjnych (czujników pod asfaltem), czego u nas prawie nie ma. Stąd ich algorytmy mogą być niedostosowane właśnie do polskich realiów.
W poprzedniej pracy zajmowałem się tematem korków, zbudowałem nawet pierwszy prototyp, a potem moi koledzy zrobili z tego magię. Niestety nie znam dalszych losów tego projektu, bo AutoGuard dostarcza produkty bezpośrednio klientom, a nie publicznie, stąd mój brak wiedzy.

No comments:

Post a Comment